Opis formularzy
Poniżej przedstawiamy krótki opis poszczególnych formularzy dostępnych w portalu windykacyjnym FirmoweWindykacje.pl. Informacje dotyczące możliwości wykorzystania pism oraz sposobu wypełnienia formularzy można znaleźć w opisie szczegółowym każdego formularzu poprzez kliknięcie na nazwę formularza z listy poniżej lub wybranie odpowiedniego przycisku z menu podręcznego po prawej stronie.
1. Upomnienie do zapłaty – 10 zł netto (12,30 zł z VAT)
Upomnienie do zapłaty bez żądania zapłaty odsetek. Pismo może stanowić pierwszą fazę postępowania windykacyjnego mającą na celu upomnienie kontrahenta bez jego ewentualnej utraty.
2. Ostateczne wezwanie do zapłaty – 15 zł netto (18,45 zł z VAT)
Bardzo skuteczne i rozbudowane Ostateczne wezwanie do zapłaty posiadające wiele informacji dla dłużnika, które motywują go do dokonania płatności. Według prowadzonych przez nas badań, skuteczność pisma wynosiła ok. 80% skuteczności.
3. Ugoda pozasądowa – 10 zł netto (12,30 zł z VAT)
Niedoceniany dokument wśród wierzycieli. Ugoda pozasądowa przerywa okres przedawnienia i jest ważnym dowodem w ewentualnym postępowaniu sądowym.
4. Zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym – 25 zł netto (30,75 zł z VAT)
W przypadku ogłoszenia upadłości przez dłużnika, należy zgłosić swoje wierzytelności do Sędziego Komisarza. Zgłoszenia wierzytelności należy dokonać w terminie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia upadłości.
5. Protokół dokumentujący nieściągalność wierzytelności – 20 zł netto (24,60 zł z VAT)
Część wierzytelności można zaliczyć w koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Dotyczy to wierzytelności, których pod względem ekonomicznym nie opłaca się windykować.
6. Wniosek o potwierdzenie rejestracji do VAT – 10 zł netto (12,30 zł z VAT)
Dokonując korekty deklaracji VAT za „złe długi” należy zweryfikować, czy dłużnik zarejestrowany jest jako podatnik VAT czynny. W tym celu należy skierować do Naczelnika Urzędu Skarbowego zapytanie dotyczące dłużnika wykorzystując niniejszy wniosek.
7. Zawiadomienie dłużnika o zamiarze skorygowania podatku VAT – 5 zł netto (6,15 zł z VAT)
Zgodnie z procedurą korekty VAT („ulga za złe długi”) można powiadomić dłużnika o zamiarze dokonania korekty podatku.
8. Zawiadomienie do Urzędów Skarbowych o dokonaniu korekty – 15 zł netto (18,45 zł z VAT)
Ostatnim etapem korekty deklaracji podatku VAT jest dokonanie zawiadomienia do Naczelnika Urzędu Skarbowego i dłużnika o dokonaniu korekty.
9. Reklamacja przesyłki na poczcie – 10 zł netto (12,30 zł z VAT)
W przypadku dokonania niewłaściwego doręczenia przesyłki pocztowej, nadawca ma prawo zgłosić reklamację i domagać się zwrotu kosztów z tytułu niewłaściwego wykonania usługi przez operatora pocztowego.
10. Pozew ponad 10.000 zł – 30 zł netto (36,90 zł z VAT)
Pozew sądowy spełniający wymogi pisma procesowego przeznaczonego do odzyskiwania wierzytelności o wartości przekraczającej 10.000,00 zł.
11. Zarzuty przeciwko nakazowi zapłaty – 20 zł netto (24,60 zł z VAT)
Zarzuty przeciwko nakazowi zapłaty przeznaczone do wniesienia wniosku o całkowite lub częściowe umorzenie postępowania.
12. Pozew poniżej 10.000 zł – formularz urzędowy – 30 zł netto (36,90 zł z VAT)
Pozew sądowy przygotowany na specjalnych formularzach sądowych przeznaczonych do odzyskiwania wierzytelności, których wartość nie przekracza 10.000,00 zł.
13. Sprzeciw do nakazu zapłaty – formularz urzędowy – 20 zł netto (24,60 zł z VAT)
Sprzeciw do nakazu zapłaty, który podobnie jak pozew należy sporządzić na urzędowych formularzach.
14. Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności / cofnięcie pozwu – 5 zł netto (6,15 zł z VAT)
Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności tytułowi egzekucyjnemu lub wniosek o cofnięcie pozwu, w zależności od wyboru użytkownika.
15. Wniosek o wszczęcie/rozszerzenie postępowania egzekucyjnego – 20 zł netto (24,60 zł z VAT)
Wniosek do komornika o wszczęcie lub rozszerzenie postępowania egzekucyjnego wraz ze wskazaniem przedmiotu egzekucji (majątku dłużnika).
16. Wniosek o zawieszenie / umorzenie postępowania egzekucyjnego / inne – 10 zł netto (12,30 zł z VAT)
Wniosek o zawieszenie i umorzenie postępowania egzekucyjnego. Użytkownik może również utworzyć wniosek zawierający dowolne żądania i twierdzenia potrzebne w trakcie postępowania egzekucyjnego.
17. Wniosek o wyjawienie majątku – 10 zł netto (12,30 zł z VAT)
Wniosek do sądu o wyjawienie majątku dłużnika.
18. Skarga na czynności komornika – 15 zł netto (18,45 zł z VAT)
Skarga na czynności komornika w związku z nieprawidłowościami w trakcie postępowania egzekucyjnego.